Kampanjer
Posten lanserar gissningslekar på Morronzoo
Publicerad: 18 oktober 2010, 12:52
Gissa vad som finns i paketet och vinn innehållet. Det är Postens nya kampanj som ska sätta fart på försäljningen av portoförpackningar.
AS
Ardalan Samimi
På kampanjsajten har 80 paket och kuvert packats med olika saker. Besökarna får gissa sig till vad paketen innehåller genom att lyssna på hur det låter, och gissar man rätt vinner man innehållet.
"Ljudet av vad som helst" är en del i en större kampanj, ”E-handelns bästa vän”, som går ut på att visa vad Postens roll inom e-handeln är.
– Det är en bred kampanj som riktar sig till både företag och privatpersoner och syftar till att berätta att Posten är en säker och pålitlig aktör inom e-handel, säger Evalena Stille, reklamansvarig för Postens privatmarknad.
Hon berättar vidare att ”Ljudet av vad som helst”, den del i kampanjen som riktar sig till privatpersoner, framförallt ska stimulera försäljningen av Postens förpackningar med porto.
– Vi kommer, med start nästa vecka, inleda den andra delen i kampanjen och gå ut på företagsmarknaden.
I kampanjen ingår, förutom kampanjsajten, även radiospottar samt bannerannonsering på Aftonbladet, Expressen, Blocket och Spotify.
– Vi har dessutom ett samarbete med Rix Morronzoo, där det går till på samma sätt som på kampanjsajten. Man får lyssna, ringa in och gissa, säger Evalena Stille.
Åkestam Holst är Postens reklambyrå. Produktionsbolag är From Stockholm with Love för webben, Plan8 för ljudet på webben och Flickorna Larsson för radio. IUM har tagit fram det redaktionella upplägget i Rix Morronzoo.