Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Posten lånar Ipren-mannen

Publicerad: 3 Maj 2010, 06:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:52

Ipren-mannen, Judit & Judit och Boxer-Robert hjälper Posten att marknadsföra dr.


Posten drar i veckan igång kampanjen ”Kom närmare med dr”. Syftet är att höja statusen för dr och få fler annonsörer att välja mediet oftare. Målgrupp är marknadschefer och reklam- och mediebyråer.

Starka reklamkaraktärer ska visa att med hjälp av dr kommer annonsören ända hem till målgruppen. Ipren-mannen, Comhems Judit & Judit och Boxer-Robert syns i kampanjen.

Var det svårt att få företagen att låna ut sina reklamkaraktärer?

– Nej, faktiskt inte. Bara de fick klart för sig vad syftet var och vad de skulle användas till så mottogs det positivt. Vi ville ha med starka varumärken med tydliga personligheter, säger Sarah Kullin, uppdragsgivare för kampanjen.

Förutom dr till 4500 personer blir det även print och webb.

– Självklart använder vi direktreklam i vår egen kampanj. Vi vill öka kunskapen och intresset för direktreklam hos målgruppen.

Reklambyrå är Åkestam Holst och mediebyrå är IUM. Fotograf är Petrus Olsson (Adamsky).

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.