Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag22.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Poolia i rekryteringskampanj

Publicerad: 14 Mars 2011, 05:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:18

”Wasting yor talent?” frågar Poolia i en ny reklamkampanj. Kampanjen vänder sig till unga akademiker.


Ämnen i artikeln:

PooliaMECDaytona

Kampanjen består av en kampanjsajt och nio digitala filmer som ska synas på sajter som IT24.se, Spotify och Facebook.

Kampanjen ska rulla i sex veckor med start idag, måndag.

Målet är att få in cv:n från kvalificerade unga akademiker, som it-specialister, ingenjörer och ekonomer. Poolia ska vara det självklara valet för akademiker.

– Vi har gjort en stor positioneringsanalys där vi också lagt en ny plattform. Alla bemanningsföretag är rätt lika varandra, men vi är särskiljande eftersom vi bara har kvalificerade tjänstemän. Vi försöker rikta oss tydligare till dem, säger Katarina Fredén, marknadschef på Poolia.

Fem av de nio filmerna är framtagna av produktionsbolaget Wilder och Poolia i Storbritannien, övriga är gjorda i Sverige. Det är första gången som Poolia använder en kampanj som inte är framtagen direkt för den svenska marknaden.

– Vi kände när vi såg den engelska kampanjen att den skulle kunna fungera i Sverige. Normalt sett utgår all reklam från Sverige eftersom vi är det största av våra lokala bolag.

Mediebyrå är MEC och Daytona är webbyrå.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

PooliaMECDaytona

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.