Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 28 januari 2014, 13:37
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:50
Rekryteringsfirman Poolia lanserar uppföljaren till kampanjen "Tidernas rekrytering".
Ämnen i artikeln:
PooliaKampanjen, som har premiär i dag, har döpts till "Tidernas ledning". Huvudkanaler är Facebook, Linkedin samt kampanjsajten tidernasledning.se.
I kampanjen får användaren agera som vd och skapa ett nytt företag. Målet är att rekrytera en ledningsgrupp.
"Tidernas ledning" är också en fortsättning på Poolias historieinfluerade manér "Historiska felrekryteringar".
Något som illustreras av att kampanjen bildsatts med "Den sista måltiden" med Jesus som historisk ledare.
– Det är en rolig och lättsam kampanj där besökaren får möjlighet att hylla sitt nätverk genom att rekrytera sina vänner till ett fiktivt företag. Vi har valt att bygga kampanjen genom LinkedIn och Facebook då de, i nuläget, är två starka kanaler som vi gärna jobbar med, säger Poolias marknadschef Johan Alsén i ett pressmeddelande.
Bakom kampanjen står reklambyrån Ord & Bild.
Dante Thomsen
Ämnen i artikeln:
Poolia