Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Poolia fortsätter med historietemat

Publicerad: 28 Januari 2014, 13:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:50

Rekryteringsfirman Poolia lanserar uppföljaren till kampanjen "Tidernas rekrytering".


Ämnen i artikeln:

Poolia

Kampanjen, som har premiär i dag, har döpts till "Tidernas ledning". Huvudkanaler är Facebook, Linkedin samt kampanjsajten tidernasledning.se.

I kampanjen får användaren agera som vd och skapa ett nytt företag. Målet är att rekrytera en ledningsgrupp.

"Tidernas ledning" är också en fortsättning på Poolias historieinfluerade manér "Historiska felrekryteringar".

Något som illustreras av att kampanjen bildsatts med "Den sista måltiden" med Jesus som historisk ledare.

– Det är en rolig och lättsam kampanj där besökaren får möjlighet att hylla sitt nätverk genom att rekrytera sina vänner till ett fiktivt företag. Vi har valt att bygga kampanjen genom LinkedIn och Facebook då de, i nuläget, är två starka kanaler som vi gärna jobbar med, säger Poolias marknadschef Johan Alsén i ett pressmeddelande.

Bakom kampanjen står reklambyrån Ord & Bild.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Poolia

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.