Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Pool skapar askungesaga för Brothers

Publicerad: 25 April 2014, 05:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:40

Passa i kostymen och vinn den, är payoffen i klädbutiken Brothers nya kampanj.


Brothers lanserar sin tredje kampanj i samarbete med reklambyrån Pool. Den här gången har klädbutiken tagit fram tre skräddarsydda kostymer och anpassat dem efter hemliga mått. Den som passar i kostymen vinner den, samt en resa till New York.

– Huvudtemat för Brothers är dressat mode med fokus på passform så det kändes lägligt att ta fram utmaningen så att man tävlar med sin kropp. Hela kampanjen följer ett askungetema som är tacksamt att snacka kring, säger Philip Arvidsson, art director på Pool till Dagens Media.

Precis som i tidigare kampanjer – som Brothers quiz show med Kristofer Triumf – väljer Brothers bort traditionella medier och reser i stället runt i landet. Den här gången stannar man i storstadstadsområdena Stockholm, Göteborg och Malmö.

– Brothers har gått igång på tanken att åka ut i landet. Så vi tänkte att vi gör det igen. Brothers huvudutmaning är alltid att få folk till butik. Många har en ganska bestämd bild av Brothers som förändras när man besöker butiken, säger Philip Arvidsson.

Arbetsgrupp

Arbetsgrupp Pool

Art Director: Philip Arvidsson

Copywriter: Ulf Rönnbäck

Projektledare: Markus Wiklund Ferrer

Strateg: Arvid Axland

Produktionsledare: Kristin Sköldebäck, Victoria Michailov

Original: Andreas Wikman

 

Fotograf: Carl Kleiner

Produktionsbolag: Yours

Eventproducent: Daniel Odelstad

Attributmakare: Jean-Louis Dardel

 

Arbetsgrupp Brothers

Brand Manager: Kristofer Eidelöf

TF Marknadschef: Malin Wessman

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.