Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Pool åker på turné med Brothers

Nu rullar Brothers och Pool ut sin första gemensamma kampanj som vänder sig till affärsresenärer.

Frida Wickberg


Publicerad: 18 April 2013, 08:04
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:48

Ämnen i artikeln:

BrothersPool

I mars kunde Dagens Media berätta att klädkedjan Brothers inledde ett samarbete med reklambyrån Pool. I morgon rullar de ut sin första gemensamma kampanj som består av en "Suitcase Store" - en liten butik i en jättestor resväska.

Första stoppet på kampanjturnén är Stockholms Centralstation, sedan drar den vidare till flygplatser och tågstationer runt om i Sverige.

Syftet med kampanjen är att uppmärksamma Brothers nya kollektion för resande män och för att lyckas vill de komma åt nya kunder bland affärsresenärer.

Förutom det turnérande eventet består kampanjen även av en sajt, och en film som syns på YouTube, Arlanda Express och i taxibilar.

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/V0QpC23VzQ4" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Arbetsgrupp:

Marknadschef Brothers: Maria Sjöstrand

Brand Manager Brothers: Kristofer Eidelöf

Projektledare: Arvid Axland

Produktionsledare: Kristin Sköldebäck, Carolina Johansson

AD: Philip Arvidsson, PJ Lindkvist

Copy: Katharina Gröndahl

Koffertbygge: Jean-Louis von Dardell

Eventproduktion: Daniel Odelstad

PR-byrå: Dirty Butterfly Marit Woody, Markus Fowler, Ida Gertoft

Webbproduktion: Lifelike

Foto: Fabian Öhrn

Stylist: Marisa Fjärem

Film: Emil Klang

Ämnen i artikeln:

BrothersPool

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.