Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Polarn o pyrets nya kampanj

Publicerad: 21 Februari 2011, 12:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:20

Polarn o pyret kickar igång vårsäsongen med två nya reklamfilmer och nytt manér - "låt barn vara barn".


Ämnen i artikeln:

Carat

– I de tidigare filmerna har fokus varit att lyfta funktionen i våra plagg. Nu vill vi backa bandet och berätta vad vi gör och vad vi brinner för, nämligen att göra kläder som låter barn vara barn, säger Åsa Bergendorf Olsson, marketing communication manager på Polarn O Pyret i ett pressmeddelande.

Reklamfilmerna produceras av Rawfilm.

– Uppdraget var att göra en film med mycket känsla och närhet som speglar Polarn O. Pyrets värderingar, att göra kläder som låter barn vara barn, och att samtidigt lyfta den klassiska randen som varumärkesbyggare, säger Peter Cederquist, ägare och regissör på Rawfilm i ett pressmeddelande.

Kampanjen går upp i TV3, TV6, TV8, TV4 Plus och MTG Web-tv med start den 28 februari.

Arbetsgrupper

Polarn O. PyretMaria Öqvist, VDÅsa Bergendorf Olsson, Marketing Communication ManagerMaria Tysander, Marketing Co-ordinator

RawfilmRegissör: Peter Cederquist

Carat:Linda Olsson, Client Service DirectorCamilla Dellbrant, Medieplanerare TVAnna Walestad, Medieplanerare Internet

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Carat

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.