Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Polaricas nya målgrupp – storstadshipsters

Publicerad: 4 Mars 2015, 05:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:11

Rensalami, älgsalami och rökt renstek. Det är några av produkterna som ska marknadsföras med hjälp av jakttorn och Jonas Cramby.


Det svenska företaget Polarica tar steget från frysta bär till att sälja viltdelikatesser. Bakom kampanjen står reklambyrån Foods & Friends.

– Eftersom det är premiumprodukter så kände vi att vi måste sticka ut. Därför valde vi att rikta oss mot de som ställer höga krav på vad de konsumerar – de urbana jägarna, säger Mia Löfgren, copywriter på Foods & Friends, till Dagens Media.

Kampanjen ska pågå i två veckor och bestå av en utomhuskampanj i Sveriges största städer. Dessutom ska kampanjen dyka upp i Haparanda, där Polarica har sitt huvudkontor.

– Man kan vara urban i sinnet även om man inte bor i den största staden i Sverige. Det handlar mer om ett förhållningssätt till hur man konsumerar saker. Jag tror att många avstår annat kött men tycker att vilt känns okej, säger Mia Löfgren.

Ett event kommer också arrangeras i Stockholm. Jakttorn ska sättas upp, frysboxar ska installeras och skäggig personal ska dela ut gratisprover. En receptbroschyr har också tagits fram, i samarbete med kokboksförfattaren och journalisten Jonas Cramby.

– Han är en bra talesperson som gillar bra råvaror. Han gillar också vildmarksliv och har någon dröm om att börja jaga. Vi skickade honom till Ammarnäs där han fick träffa renskötare, så fick han skriva en berättelse om det i receptbroschyren, säger Mia Löfgren.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.