tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Podme relanseras med nytt kommunikationskoncept

Publicerad: 23 januari 2023, 07:17

Podme relanseras med nytt kommunikationskoncept.

”Enter your podcast bubble”. Det är budskapet när poddplattformen Podme drar igång en omprofileringskampanj.

Ämnen i artikeln:

PodmeSchibstedToppnyheter förmiddag

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Med hjälp av Noa-byråerna Noa Consulting, Bold och Anorak har Schibsted-ägda Podme tagit fram ett nytt kommunikationskoncept och en ny grafisk profil. Omprofileringen bygger på data som visar att den främsta anledningen till att människor lyssnar på poddar, enligt ett pressmeddelande, är att ”hitta egentid och fly in i en parallell ljudvärld, podcastbubblan.”

Den nya kampanjen går upp i Norden i januari och ska illustrera hur ”poddar ger egentid i vardagen och en möjlighet att dyka in i en värld av underhållning, humor, fascinerande berättelser eller true crime”.

Medieval är video, utomhus, digitalt och sociala medier.

– Kommunikationen bygger på den välkända känslan av att försöka hålla tillbaka skratt offentligt, lyssna på något roligt, eller fälla en tår om det är något som berör en. Det är de situationer vi skildrar och som vi tror att poddlyssnare överallt kommer att känna igen sig i, säger Anoraks kreativa team Eirik Johansen och Øistein Markus Holm, i pressmeddelandet.

LÄS ÄVEN: Podme når milstolpe – passerar 200 000 betalande prenumeranter 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev