Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Pocket Shops ruskiga deckarkampanj

Publicerad: 28 Mars 2011, 09:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:16

Pocket Shop kampanjar med knarrande dörrar och ekande fotsteg i en ny ruskig kriminalkampanj.


Ämnen i artikeln:

StarcomAbby Norm

– Genren handlar mycket om symboliska låsta dörrar och källare. Vi ville jobba med gnisslet, Per Sjödell, vd på Pocket Shop.

Nyligen gick bokförsäljarens nya deckarkampanj ut - med dörrknarrar och mystiska fotsteg i några av Stadsklockans skyltar i Stockholm.

Det är ett led i utomhuskampanjen för deckarförfattaren Kristina Ohlssons nya bok.

– Det är svårare att bryta igenom och skapa uppmärksamhet utomhus. Vi vill förstärka deckar- och kriminalkänslan och få ut lite extra, säger Liv Sjödin, projektledare på Starcom.

Kampanjen bygger på ett samarbete mellan Pocket Shop och några av de större bokförlagen förklarar Per Sjödell.

– Vi väljer ut en titel som dels är kommersiell men även har glimten i ögat. Vi känner att det här är en författare som kan sopa mattan med många av de mer etablerade författarna, säger han och fortsätter:

– Våra förväntningar, utöver försäljningen är i det här fallet att bygga ett författarskap och informera om en bok som vi tycker är bra, säger han.

Kampanjen, som främst bygger på butiksannonsering, är framtagen i samarbete med byråerna Starcom och Abby Norm.

Stephan Drenzel

Ämnen i artikeln:

StarcomAbby Norm

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.