Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

"Platsannonser" ska få svenskarna att rösta på MP

I sin nya jobbkampanj flirtar Miljöpartiet med platsannonser. Kampanjen har tagits fram inhouse.


Publicerad 2013-10-16 05:42
Uppdaterad 2015-12-06 13:31

Ämnen i artikeln:

Miljöpartiet

Dela artikeln:

Det är med budskapet ”Vi behöver anställa 9 700 pers.” som Miljöpartiet går ut i sin nya kampanj. Navet i kampanjen är sajten eftervalet.se men kampanjen kommer också att gå i bland annat print.

– Kärnan i budskapet är ”framtidens jobb behöver dig”. Med den här kampanjen vill vi uppmärksamma vår jobbpolitik som skulle kunna sätta många i arbete med att bygga en hållbar Stockholmsregion, säger Annica Hjerling, kanslichef för Miljöpartiet i Stockholmsregionen och projektledare för kampanjen, i ett pressmeddelande.

Kampanjen har tagits fram inhouse medan kampanjsajten tagits fram av Pixby.

Arbetsgrupp:

Miljöpartiet i Stockholmsregionen

Kanslichef och projektledare: Annica Hjerling

AD: Henrik Karlsson

Copywriter: Mikael Carlsson

Producent: Max Ahlborn

 

Pixby

Utveckling: Victor Meyer

Utveckling: Filip Stefansson

Dante Thomsen

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.