Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

"Platsannonser" ska få svenskarna att rösta på MP

Publicerad: 16 Oktober 2013, 05:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:31

I sin nya jobbkampanj flirtar Miljöpartiet med platsannonser. Kampanjen har tagits fram inhouse.


Ämnen i artikeln:

Miljöpartiet

Det är med budskapet ”Vi behöver anställa 9 700 pers.” som Miljöpartiet går ut i sin nya kampanj. Navet i kampanjen är sajten eftervalet.se men kampanjen kommer också att gå i bland annat print.

– Kärnan i budskapet är ”framtidens jobb behöver dig”. Med den här kampanjen vill vi uppmärksamma vår jobbpolitik som skulle kunna sätta många i arbete med att bygga en hållbar Stockholmsregion, säger Annica Hjerling, kanslichef för Miljöpartiet i Stockholmsregionen och projektledare för kampanjen, i ett pressmeddelande.

Kampanjen har tagits fram inhouse medan kampanjsajten tagits fram av Pixby.

Arbetsgrupp:

Miljöpartiet i Stockholmsregionen

Kanslichef och projektledare: Annica Hjerling

AD: Henrik Karlsson

Copywriter: Mikael Carlsson

Producent: Max Ahlborn

 

Pixby

Utveckling: Victor Meyer

Utveckling: Filip Stefansson

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

Miljöpartiet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev