Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Plasttofflor i Norwegians nya kampanj

Publicerad: 21 Februari 2011, 12:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:20

Statlig television, calzone och lax. Det jämför sig Norwegian med i flygbolagets nya kampanj.


Ämnen i artikeln:

VoltNorwegian

Det var i höstas som Norwegian hade en kampanj med konceptet "vad man kan få för pengarna om man inte väljer att resa med Norwegian".

Nu kommer fortsättningen, där Norwegian bland annat jämför sina resor med ett par plasttofflor.

Tanken är att vidga konceptet till att även gälla inrikesresor istället för flygresor i Europa. Därför har prisjämförelser med traditionella svenska företeelser tagits fram.

- Att jämföra priset på en flygresa med något många kan relatera till är ett enkelt och effektiv sätt att berätta hur billiga Norwegian faktiskt är. Eftersom det gällde resor i Sverige så valde vi att jämföra med saker som vi tycker känns väldigt svenska, säger Karl Andersson, ad på Volt i ett pressmeddelande.

Kampanjen startar vecka 8 och huvudmedium är tv, även om kampanjen också kommer synas i print och online.

Norwegians mediebyrå är Vizeum.

Arbetsgrupper

Volt:

Petter Nylind, copy

Karl Andersson, AD

Louise Wallgren, operativ projektledare

Henrik Stampe, strateg

Åsa Stjärnquist, formgivare

Anton Lipovskoy & Lina Johansson, interactive designers

Uppdragsgivare på Norwegian:

Sara Camursoy, marknadschef 

Sara Brännström, marknadsprojektledare

Produktionsbolag: Stopp

Ljudläggning: Flickorna Larsson

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

VoltNorwegian

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.