Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Plan International lanserar Swish-banner

Tillsammans med Bizkit Havas har Plan International tagit fram en ny lösning med Swish direkt i bannern.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 05 December 2017, 07:11
Uppdaterad: 05 December 2017, 07:56

Ämnen i artikeln:

Bizkit HavasSwish

De första Swish-annonserna är ute just nu.

Plan International är en av världens största barnrättsorganisationer och arbetar för att stärka barns rättigheter och bekämpa fattigdom i Afrika, Asien och Latinamerika.

För att göra det möjligt att hjälpa fler snabbare, har Plan International tillsammans med Bizkit Havas medierådgivare och kreativa team, tagit fram en helt ny lösning där Swish öppnas direkt i bannern.

– För oss är det viktigt att hela tiden testa nya vägar som gör att vi kan öka tillgängligheten och underlätta för människor som vill vara med och skänka en gåva, inte minst i katastroflägen. Swish är en av de viktigaste betalkanalerna idag så det här känns jättespännande att prova, säger Louise Karlander, marknadschef på Plan International Sverige, i ett pressmeddelande.

De första annonserna av den här typen är ute just nu.

Carl Kock, projektledare och mediestrateg på Bizkit Havas:

– Det är väldigt spännande att vi har fått det här upplägget på plats, det har varit en teknisk utmaning. Vi i är först i Sverige med lösningen vilket förstås är kul, men det viktigaste för oss är att hjälpa Plan i deras otroligt viktiga arbete.

Ämnen i artikeln:

Bizkit HavasSwish

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.