Plan International lanserar Swish-banner

2017-12-05 08:11  
De första Swish-annonserna är ute just nu.

Tillsammans med Bizkit Havas har Plan International tagit fram en ny lösning med Swish direkt i bannern.

Plan International är en av världens största barnrättsorganisationer och arbetar för att stärka barns rättigheter och bekämpa fattigdom i Afrika, Asien och Latinamerika.

För att göra det möjligt att hjälpa fler snabbare, har Plan International tillsammans med Bizkit Havas medierådgivare och kreativa team, tagit fram en helt ny lösning där Swish öppnas direkt i bannern.

– För oss är det viktigt att hela tiden testa nya vägar som gör att vi kan öka tillgängligheten och underlätta för människor som vill vara med och skänka en gåva, inte minst i katastroflägen. Swish är en av de viktigaste betalkanalerna idag så det här känns jättespännande att prova, säger Louise Karlander, marknadschef på Plan International Sverige, i ett pressmeddelande.

De första annonserna av den här typen är ute just nu.

Carl Kock, projektledare och mediestrateg på Bizkit Havas:

– Det är väldigt spännande att vi har fått det här upplägget på plats, det har varit en teknisk utmaning. Vi i är först i Sverige med lösningen vilket förstås är kul, men det viktigaste för oss är att hjälpa Plan i deras otroligt viktiga arbete.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt