Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

PK-huset får ett ansiktslyft

Publicerad: 2 December 2010, 05:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:29

PK-huset har fått ett ansiktslyft med hjälp av Dorian communication, med en ny interiör och aktivering av varuhuset ska man skapa en ny varumärkesidentitet.


- Vi har väckt den sovande skönheten, säger Jake Rydqvist, grundare och creative director på Dorian comminication.

Dorian comminication jobbar för att skapa PK-husets varumärkesidentitet i två steg, i år har det skapats en ny interiör och nästa år kommer man jobba med att aktivera varuhuset med till exempel modeveckorna.

- PK-huset har inte riktigt kommunicerats som ett varumärke tidigare utan det är affärerna innanför dörrarna som fått stå för det. Vi vill se till mervärdet, säger Jake Rydqvist.

I år har interiören förändrats och man kan nu se en kombination av guld, lila, historiska pelare och natur inne i varuhuset och entréerna.

- Vi ville använda oss av husets historia, arkitektur och plats när vi skapade interiören så vi har suttit mycket på arkiv och läst på inför förändringen, säger Jake Rydqvist.

Marie Larsson

dagensmedia.redaktion@almamedia.fi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.