Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Pizzavadslagning i Procordias nya kampanj

Procordia ställer två pizzor mot varandra, men endast en får vara kvar. Konsumenterna fäller avgörandet.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 12 Oktober 2011, 04:45
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:54

Ämnen i artikeln:

PS CommunicationProcordiaOMDJung Relations

Idag finns två smaker av Procordias frysta pizza Grandiosa i butik – Diablo och El Nacho. Men efter nyår ska endast en finnas kvar.

Då tar Procordia konsumenterna till hjälp.

Tävlingen avgörs på Facebook, men för att ge ytterligare en dimension till kampanjen blir det dessutom vadslagning på spelsajten Betsson.

– Det känns jättekul att involvera konsumenter på det här sättet. Vi känner att vi tagit detta till en ny nivå genom att tillsammans med Betsson möjliggöra livebetting av vårt pizzasortiment. Diablo och El Nacho är två tydliga varianter av Grandiosa Hämtpizza och jag ser med spänning fram emot att se vilken som går hem i stugorna, säger Maria Tilly, marknadschef, i ett pressmeddelande.

Under hösten kan konsumenterna stödja sin favoritpizza via Facebook där kreativa hejaramsor belönas med smakprover.

Samtidigt kan de hugade vinna pengar via vadslagning på Betsson, där oddsen löpande följer pizzamatchens utveckling.

– För oss handlar det om att utmana och driva utvecklingen av betting i Sverige. Vi vill kunna erbjuda våra kunder nya och oväntade saker att betta på och detta samarbete känns klockrent för oss och vår målgrupp, säger Björn Gent, Sverigechef på Betsson, i pressmeddelandet.

En film har precis lagts upp på Youtube där kommentatorn Ola Andersson berättar vad han tror om utgången i matchen. Under hösten blir det fler filmer på samma tema.

Vinnarpizzan presenteras nyårsdagen 2012 – den dag då det äts mest pizza i Sverige.

De inblandande byråerna är pr-byrån Jung Relations, mediebyrån OMD, PS Communication och Peacock.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.