Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Pinsam alfahanne ska lyfta Elon

Publicerad: 25 Mars 2011, 07:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:16

Här är den tredje filmen i Elons svit av Felix Herngren-producerade reklamoffensiv. ”Vi har hittat en bra väg i vår kommunikation”, säger marknadschefen Jimmy Sander.


Vitvarukedjan Elon lanserade sitt nya kommunikationsmanér i höstas. Nu går den tredje, av totalt fyra, reklamfilmer signerade regissören Felix Herngren och reklambyrån Svensson upp på tv.

I filmen ”Förhandlaren” syns en stursk man – som ska ”sköta snacket” i butiken.

– Vi spelar lite på igenkänningskomik, en alfahanne som är lite för styv i korken och gör bort sig ganska totalt, säger Jimmy Sander, marknadschef på Elon.

Målet med kampanjen som rullar till och med vecka 17 är att visa och förstärka Elons kärnvärden, bland annat att man erbjuder fem års garanti och hemkörning.

Senare i år går den fjärde och sista filmen upp. Men Jimmy Sander flaggar för att det blir en fortsättning på kommunikationsmanéret.

– Vi har hittat ett sätt att utveckla Elonmannen på ett sätt som förstärker våra kärnvärden och hittat en bra väg i vår kommunikation. Det är inte omöjligt att det blir en del två.

Elons mediebyrå är OMD.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.