Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Picard ger löken uppmärksamhet i den nya kampanjen

Publicerad: 24 April 2015, 10:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:03

Gråtande modeller ska visa fördelarna med att köpa färdighackad lök.


I slutet av april öppnar frysmat-kedjan Picard sin tolfte butik i Sverige. I dag startar en kampanj som tillägnas fryst, gul lök.

– Löken är ett bra exempel på hur Picards råvaror fungerar. Den är färdighackad och enkel att dosera. Dessutom slipper du de ofrivilliga tårarna till skillnad från vanlig lök, säger Sara Maxence, produkt- och markandschef på Picard, i ett pressmeddelande.

Kampanjen går under namnet "tårarnas tid är förbi" och består av en serie porträtt med gråtande människor. I dag startar kampenjen i Svenska Dagbladet och under april och maj kommer den att synas i fler tryckta och digitala medier.

Bakom kampanjen står reklambyrån Animal.

– Många besöker Picard för att handla deras macarons, men faktum är att det finns massor av smarta råvaror att upptäcka, vilket vi vill belysa här, säger Markus Schramm, art director på Animal, i ett pressmeddelande.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.