Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Philips väcker DN-läsarna

Publicerad: 19 November 2010, 05:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:31

Philips testar en interaktiv annonslösning som lyser upp tre morgontidningssajter.


Ämnen i artikeln:

CitypaketetCarat

Philips går ut i en digital kampanj för sin Wake-up Light, en lampa vars ljus ökar gradvis i styrka för att ge ett "naturligt uppvaknande".

I ett försök att illustrera detta testar man en ny annonslösning på DN.se, Sydsvenskan.se och GP.se.

De som går in på sajterna mellan klockan 08.00 och 10.00 möts av en mörk sajt, som sedan gradvis blir ljusare.

– Vårt uppdrag är att hitta effektiva sätt att marknadsföra Philips produkter på nätet och i butik. Lösningen för Wake-up Light är ett bra exempel på hur man skapa uppmärksamhet som leder vidare till butiken, säger Ulf Nordstrand, projektledare på Milk, som ligger bakom kampanjen.

Milk och Philips inledde ett samarbete i somras, som omfattar digitala kampanjer och butikskampanjer. Mediebyrån Carat har varit med och utvecklat annonsformatet.

Det är dessutom första gången de tre tidningarna i Citypaketet testar en integrerad banner på tidningarnas startsidor.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare:

Philips, Charlotta Simonsson Nordic Marketing Manager

Mediebyrå: Carat, Anna Walestad

Reklambyrå: Milk

Projektledare: Ulf Nordstrand

Copy: Niklas Moberg, Torkel Norling

Art director: Martin Ohlsson

Digital kreatör: Axel Tagg

Martin Schori


Ämnen i artikeln:

CitypaketetCarat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.