Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Kampanjer

Philips TV kampanjar på centralen

Publicerad: 15 Maj 2014, 06:39
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:38

Philips TV lanserar sin nya smart-tv på Stockholms centralstation genom ett upplevelserum.


Ämnen i artikeln:

PhilipsJernhusen Media

Philips TV vill ge konsumenterna möjlighet att testa deras nya Android-tv "Philips Ambilight TV - Powered by Android" och satsar därför på event marketing.

Ett upplevelserum har installerats på Stockholms centralstation, och kommer senare också installeras på Hovdebanegården i Köpenhamn, där besökare kan testa tv:ns funktioner med särskild fokus på Ambilight-systemet.

Kampanjen sker i samarbete med Jernhusen Media, som äger reklamrättigheterna på stationerna.

– Vårt största segment bland stationsbesökarna är trendkänsliga och nyfikna ”kosmopoliter”, så vi är mycket glada för att Philips bjuder på upplevelser och nya innovationer hos oss, säger Ann Hermansson, marknadsansvarig på Jernhusen Media, till Dagens Media.

Byrån bakom kampanjen är Philips TV:s befintliga partner BrandEcho.

Arbetsgrupp

Linda Häggkvist - strategisk projektledare

Magnus Färnström - Art Director

Christian Nivelius - projektledare

Britta Andréason - koordinator

TP Vision:

Joakim Örnstig - Marketing Director

Johanna Hedenbergh - Marketing Manager

Caroline Dickson - Trade Marketing Manager norden

Emelie Strand - Online Manager         

Andrea Svanberg


Ämnen i artikeln:

PhilipsJernhusen Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.