Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Philips på roadtrip

Publicerad: 20 Augusti 2009, 04:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

1.500 mil lång resa ska sälja in nya tv-modellen.


Philips rullar nu ut en lanseringskampanj för sin nya modell Cinema 21:9. Men istället för en traditionell print- eller tv-kampanj blir medievalet en lastbil, som stuvats full med tv-apparater.

Bilen ska sedan köra 1.500 mil och besöka folkrika platser och stora butiker i Sverige, Finland och Danmark. Kampanjen pågår i tre månader och gör även nedslag på filmfestivaler och i Kungsträdgården i Stockholm.

– Vi tänkte hur vi skulle kunna göra för att konsumenterna skulle få uppleva formatet på riktigt. Och den enda lösningen blev att ta upplevelsen till allmänheten, säger Aigars Balcuns, nordisk marknadschef för Philips tv-utbud.

Målet är att få 40.000 besökare att kliva in i bussen. Men förhoppningen är också att runt 2 miljoner människor ska går förbi och se lastbilen, säger Aigars Balcuns till Dagensmedia.se.

Kampanjen är framtagen av eventbyrån United Media Group och inkluderar även aktiviteter på företagets sajt.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.