Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Philips lanserar propagandakampanj

Publicerad: 2 Maj 2013, 07:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:47

I kampanjen "The future of tandborste" hoppas Philips på att få hjälp av allmänheten, som själva får propagera för eltandborstar.


Ämnen i artikeln:

PhilipsPronto Communication

Philips Sonicare ska marknadsföra sina eltandborstar Philips Sonicare DiamondClean med en ny propagandakampanj, som tagits fram av byrån Pronto Communication.

Där får allmänheten delta via en Facebook-app och skapa sin egen propagandaaffisch, för att få folk att "byta upp sig" till eltandborste.

En jury tar sedan fram en vinnare som får bjuda 300 av sina Facebook-vänner på eltandborstar.

– Det är en väldigt spännande twist. Personen med det mest slagkraftiga budskapet kommer förstås bli mycket populär i sin vänskapskrets. Vinnaren får ju själv välja vilka Facebook-vänner som ska få tandborstar, säger Jonathan Willis, onlinemarknadschef på Philips i ett pressmeddelande.

Kampanjen, som går under namnet "The future of eltandborste", pågår fram till den 12 juni.

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/eW2PuHtGo9Y" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Arbetsgrupp Pronto Communication

Kundansvarig: Karin Bill

Creative director: Nils von Heijne

Kreatör/Copywriter: Elvira Eriksson

Formgivare: Joacim Örnebjär

Webbutvecklare: Henrik Lagerstam

Produktionsledare: Axel Barvaeus

Sebastian Parkkila


Ämnen i artikeln:

PhilipsPronto Communication

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.