Kampanjer
Philips lanserar nytt reklamkoncept
Publicerad: 8 oktober 2014, 05:06
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:26
"Restaurang Hemmet" är Philips nya reklamkoncept, signerat UMG.
Ämnen i artikeln:
PhilipsPhilips nya nordiska kommunikationskoncept "Restaurang Hemmet" ska knyta ihop Philips kökskategori och inspirera konsumenterna till att bli mer kreativa i sin matlagning.
På kampanjsidan, som är startskottet för aktiveringen, finns tips om hur man kan använda produkter från Philips. Dessutom är tanken att sajten ska fyllas på med innehåll, till exempel recept, från konsumenterna själva samt fyra nordiska bloggare. Den svenska bloggare som knyts till kampanjen är "Husmor Lisa" eller Lisa Lönner Pulkkinen, som hon heter.
Konceptet kommer också att aktiveras i butiker, på matmässor, genom pr och visa tävlingar och advitorials under hösten.
– Restaurang Hemmet är en långsiktig satsning för oss. Konceptet knyter samman vårt erbjudande inom köksredskap och kommer att utgöra basen för all kommunikationen kring produktportföljen. UMG har lyckats visualisera det Philips står för - meningsfulla innovationer som hjälper människor att må bra och njuta av livet, säger Louise Widmark, marknadschef på Philips, i ett pressmeddelande.
Förutom UMG arbetar Philips med mediebyrån Carat, pr-byrån Geelmuyden Kiese och Tenth Notion för sociala medier.