Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Philips klubbiga DJ-kampanj

Publicerad: 26 Maj 2014, 08:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:37

Med bärbara DJ-ljudsystemet "Compact clubbing" vill Philips föra in klubbandet i hemmet i nya kampanjen.


Ämnen i artikeln:

PhilipsRiver

I dag lanserar Philips kampanjen "Compact clubbing" för Mix-DJ. Ett bärbart DJ-ljudsystem med inbyggda högtalare.

Den nya lanseringen ska hylla hemmafesten och tilltala personer som har DJ:ande som hobby.

– Samtidigt som intresset för DJ:ande ökar och blir ett karriärsmål såväl som en bred hobby så fortsätter utrustningen vara en tekniskt otillgänglig tröskel. Med M1X-DJ och Compact Clubbing vill vi ta hem klubbandet och DJ:andet, säger David Hardarson, nordisk marknadschef på WOOX Innovations som marknadsför och distribuerar Philips audioprodukter, i ett pressmeddelande.

Kampanjen består bland annat av en reklamfilm och på kampanjsajten kan kunder lägga upp sina egna hemmafester - "compact clubs", och få chansen att vinna ett finalevent på en större nattklubb.

Reklambyrån River står bakom kampanjen som blir den första i deras samarbete. Nästa kampanj lanseras nästa vecka och den den tredje i mitten av juli.

Arbetsgrupp River

Zeke Tastas, creative director

Richard Teroni, planning director

Oskar Elfner, account manager

Jessica Stiller, account executive

Axel Nathorst-Böös, user experience designer

Alexander Gustavsson, art director

Cornelia Böttiger, junior copywriter

Elsa Lindblad, senior copywriter

Johan Andersson, community manager

Magnus Eriksson, system developer

Krzysztof Bergendahl, front end developer

Gabriel Gaitan, cross media producer

Andrea Svanberg


Ämnen i artikeln:

PhilipsRiver

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev