Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Philips i podcast-kampanj

Publicerad: 16 April 2013, 13:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:49

Philips Avent ska stärka sitt varumärke genom "stafettpodcasten" Joller där föräldrar får utrymme att diskutera.


Byrån Pronto Communication står bakom Philips nya kampanj för företagets barnprodukter inom varumärket Philips Advent.

Den består av en podcast där föräldrar och bloggprofiler som Natashja "Lady Dahmer" Blomberg deltar.

Varje veckan får podcasten, som döpts till Joller, en ny programledare. Konceptet kallar de "stafettpod".

– Joller är, så vitt vi vet, Sveriges första stafettpod och en av landets första varumärkesbyggande podcasts. För Philips är det viktigt att föräldrar delar med sig av sina erfarenheter till varandra säger Karin Bill, kundansvarig för Philips på Pronto i ett pressmeddelande.

Det första av sex planerade avsnitt sänds i dag, och kommer täcka ämnet amning.

– Samtal är något som ligger i tiden då det redaktionella innehållet blir allt viktigare inom digital kommunikation.

Podcasten kommer att distribueras via Philips Avents Facebook, Itunes och Spotify.

Arbetsgrupp Pronto Communication

Kundansvarig: Karin Bill

Creative director: Nils von Heijne

Kreatör/Copywriter: Elvira Eriksson

Produktionsledare: Nathalie Cano

Produktionsledare: Erica Eliasson

Deltagare i podcasten

Natashja Blomberg (Lady Dahmer)

Elaine Eksvärd (Elaine Eksvärd)

Lotta Gray (Vimmelmamman)

Gunnar Skarland (Heja Abbe)

Anna Davidsson (Apan satt i granen)

Lovisa Sandström (Lofsan)

Sebastian Parkkila

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.