Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Peugeot lanserar svenska reklamfilmer

Publicerad: 26 mars 2014, 13:24
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:43

Berntzon Bylund har utvecklat en lokal kommunikationsstrategi för biltillverkaren.


Ämnen i artikeln:

Peugeot

Det var förra våren som reklambyrån Berntzon Bylund sade upp avtalet med kunden Kia Motors för att istället börja arbeta med Peugeot.

Nu lanserar byrån och biltillverkaren en ny kommunikationsstrategi, med fokus på målgrupperna familjer och kvinnor. Kampanjerna är lokalt producerade.

– Peugeot befinner sig i ett läge när vi måste tydliggöra vår närvaro i Sverige med lokalt producerade kampanjer. Vi har genomfört ett omfattande arbete tillsammans med Berntzon Bylund där vi utvecklat ett nytt koncept som kommer att fokusera på människan i högre utsträckning än på bilen, säger Henrik Wiberg som är vd på Peugeot Sverige i ett pressmeddelande.

Peugeot ska visas upp som ett "Svenskt livsstilsvarumärke" och den nya kampanjen ska marknadsföra utbudet av bilar för barnfamiljer. Kampanjen kommer att gå i tv, radio, print och digitalt under tre veckor. Dessutom lanseras en tävling där familjer uppmanas att ta en gruppselfie i en Peugeotbil, med chans att vinna en weekend med hotell.

 

Arbetsgrupp

Kund: Peugeot Sverige

Uppdragsgivare: Henrik Wiberg / Natalie Tonehamn

 

Byrå: BerntzonBylund

CD/AD: Hans Bylund

Strateg och projektledare: Joachim Berntzon

Copy: Martin Stadhammar

Formgivare: Therese Stevenberg

Produktionsledare: Åsa Edgren

Digitalt: Claes Boklund

 

Produktionsbolag: BerntzonBylund

Regissör: Alexander Hols

Producent: Eiffel Mattsson

Foto: Ari Wiley

Klippning:

Musik: MusicMakers

 

Fotograf: Oscar Falk

Retusch: Cabbe / Señor

 

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Peugeot

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.