Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Petter och Styrke ska sälja Huaweis nya telefon

Petter och Tove Styrke är frontfigurer när Huawei lanserar nya modellen Honor 8 i Sverige. Startskottet för kampanjen är ett världsrekordförsök i rymden.


Publicerad 2016-09-09 12:55
Uppdaterad 2016-10-03 14:24

Dela artikeln:

Petter var med som ambassadör redan vid lanseringen av Huaweis förra modell Honor 7. Han återvänder nu när det är dags för nästa model, i sällskap av Tove Styrke.

 

Den nya telefonen lanseras med en stor kampanj i tv, utomhus och digitalt, framtagen tillsammans med Isobar och med Vizeum som mediebyrå.

Marknadschefen Peter Lundqvist kommenterar kampanjen i ett pressmeddelande:

– Vi följer framgångssagan från Honor 7, bara att allt är om möjligt större, mer massivt, mer integrerat. Två ambassadörer. TV och utomhus. Digital storsatsning. Ett ordentligt lanseringsevent och förhoppningsvis ett världsrekord, som kontinuerligt sprider ringar på vattnet över hela världen.

Försöket att sätta världsrekord i högsta livestream i en smartphone genomfördes i Kiruna i början av veckan tillsammans med Swedish Space Corporation, som ett sätt att befästa varumärkets payoff "For the Brave".

– Vi väntar på svar från Guinness just nu, det är mycket spännande, säger Peter Lundkvist.

 

Livestream världsrekordförsöket: 

https://www.facebook.com/HuaweiDeviceSverige/videos/669503226539298

 

 

Arbetsgrupp

Arbetsgrupp Isobar:

Felicia Spenner, Produktionsledare

Michael Davinder, Produktionsledare

Nils Andersson Wimby, Kundansvarig projektledare

Petra Muda, Art Director

Henrik Berglöf, Copywriter

Isak Hagen, Projektledare PR & Social

Natalie Raderius, PR-konsult

Daniel Steinholtz, Specialist sociala medier

Andreas Sundberg, Web Developer

Samarbetspartner världsrekordförsöket

Swedish Space Corporation

Produktionsbolag film: 

Tarot

Indra Herø Wide, Regissör

Eliza Jones, Producent

Produktionsbolag stillbilder:

Tarot

Mediebyrå: 

Vizeum

Event- och BTL-byrå: 

Gorm Larsen

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.