Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Petter och Styrke ska sälja Huaweis nya telefon

Publicerad: 9 September 2016, 12:55
Uppdaterad: 3 Oktober 2016, 14:24

Petter och Tove Styrke är frontfigurer när Huawei lanserar nya modellen Honor 8 i Sverige. Startskottet för kampanjen är ett världsrekordförsök i rymden.


Petter var med som ambassadör redan vid lanseringen av Huaweis förra modell Honor 7. Han återvänder nu när det är dags för nästa model, i sällskap av Tove Styrke.

 

Den nya telefonen lanseras med en stor kampanj i tv, utomhus och digitalt, framtagen tillsammans med Isobar och med Vizeum som mediebyrå.

Marknadschefen Peter Lundqvist kommenterar kampanjen i ett pressmeddelande:

– Vi följer framgångssagan från Honor 7, bara att allt är om möjligt större, mer massivt, mer integrerat. Två ambassadörer. TV och utomhus. Digital storsatsning. Ett ordentligt lanseringsevent och förhoppningsvis ett världsrekord, som kontinuerligt sprider ringar på vattnet över hela världen.

Försöket att sätta världsrekord i högsta livestream i en smartphone genomfördes i Kiruna i början av veckan tillsammans med Swedish Space Corporation, som ett sätt att befästa varumärkets payoff "For the Brave".

– Vi väntar på svar från Guinness just nu, det är mycket spännande, säger Peter Lundkvist.

 

Livestream världsrekordförsöket: 

https://www.facebook.com/HuaweiDeviceSverige/videos/669503226539298

 

 

Arbetsgrupp

Arbetsgrupp Isobar:

Felicia Spenner, Produktionsledare

Michael Davinder, Produktionsledare

Nils Andersson Wimby, Kundansvarig projektledare

Petra Muda, Art Director

Henrik Berglöf, Copywriter

Isak Hagen, Projektledare PR & Social

Natalie Raderius, PR-konsult

Daniel Steinholtz, Specialist sociala medier

Andreas Sundberg, Web Developer

Samarbetspartner världsrekordförsöket

Swedish Space Corporation

Produktionsbolag film: 

Tarot

Indra Herø Wide, Regissör

Eliza Jones, Producent

Produktionsbolag stillbilder:

Tarot

Mediebyrå: 

Vizeum

Event- och BTL-byrå: 

Gorm Larsen


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev