Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Peter Wahlbeck ger röst åt manlig sårbarhet

Publicerad: 22 September 2009, 12:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:13

Peter Wahlbeck lånar ut sin mun till sårbara män.


Philips valde en ny inriktning inför lanseringen av sin nya rakapparat, som innehåller lotion från Nivea.

Istället för hårda män med fyrkantiga hakor, som är gängse i reklam för rakningsprodukter, lyfter Philips fram den manliga sårbarheten.

– Rakning ger ofta småsår på huden, vilket man slipper man med Philips nya rakapparat. Men för att få männen att bry sig om att slippa småsår, måste man först få dem att erkänna att de är sårbara, säger Gustav Martner, cd och partner på Crispin Porter + Bogusky Europe, som ligger bakom kampanjen.

På sajten manligsarbarhet.se kan besökaren ladda upp en bild på sig själv och prata om sin egen sårbarhet, med hjälp av en animerad mun och lånad röst.

På torsdag eftermiddag lånar komikern Peter Wahlbeck ut sin mun och röst i en livesändning på sajten. Peter Wahlbeck kommer att prata live om manlig sårbarhet, och besökarna på sajten kan använda rösten, och en Peter Wahlbecks animerade mun, på sina egna bilder.

– På din egen, din kompis eller kanske din mans mun. Det är så vi hoppas att den ska användas. Vi hoppas att snacket om manlig sårbarhet ska hjälpa till att förbättra mäns självbild, säger Gustav Martner.

Varför live?

– Precis som när det gäller komedi blir det roligare live. Vi vill få folk att upptäcka sin sårbarhet och det fungerar nog bättre live. Vem skulle vilja ha sin psykolog inspelad i förväg?

Livesändningen sker tillsammans med Feber, och kommer vara placerad i en stor banner på Febers sajter på torsdag eftermiddag.

– Vi räknar med några tusen besökare.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.