Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Peter Stormare kidnappar Tele2:s får

Publicerad: 19 April 2010, 08:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:53

Iklädd en äcklig Tre-t-shirt kidnappar en galen Peter Stormare Tele2:s får – och hotar med rakning.


Peter Stormare gjorde en av sina mest uppmärksammade roller i bröderna Coens råa kidnappningsdrama Fargo.

Nu har Tele2 lyckats få Hollywoodskådisen Peter Stormare att kidnappa en av fåret Franks kolleger i bolagets nya reklamfilm.

Detta iförd en solkig t-shirt med siffran tre tryckt på bröstet.

”Hey you, stop being cheap”, säger han medan han hotar det kidnappade fåret med en fårklippningsmaskin.

– Det är naturligtvis en liten känga till Tre och den kidnappade Frank. Vi vill också säga att Tele2 är lågpris, det är ingen annan som är det, säger Frippe Stenberg, marknadschef för Tele2.

Hur fick ni Peter Stormare att ställa upp?

– Vi frågade om han kunde tänka sig att vara med, och det kunde han. Vi driver ju lite med några av hans tidigare roller.

Tele2:s ärkerival Tre lät fåret Frank dyka upp i sin reklamfilm i början av april. Med en mask för ansiktet gick Frank till Tres butik för att köpa en mobil som fanns exklusivt just hosTre.

Tele2:s svar är framtaget av bolagets reklambyrå Forsman & Bodenfors i samarbete med Acne.

Filmen kommer bland annat att visas i reklampauserna under humorgalan i TV4.

– Men i övrigt kommer denna film att gå i lite smalare kanaler, bland annat i MTV och Comedy central.

<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/6Ujd1JMmGxE&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/6Ujd1JMmGxE&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.