Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Peter Stormare frontar Bauhaus

Publicerad: 17 Februari 2016, 06:31
Uppdaterad: 17 Februari 2016, 10:07

Nytt kommunikationskoncept från byggkedjan.


Ämnen i artikeln:

Bauhaus

Bauhaus överger det mångåriga kommunikationskonceptet kring ”Bauhaus-familjen”. Istället får Hollywood-skådisen Peter Stormare huvudrollen i kommunikationen.

Det nya konceptet bygger på att hitta ”gör-det-själv-känslan”.

Ikväll är det premiär för den första kampanjen som bygger på det nya konceptet då en reklamfilm går upp på TV4.

– Valet av Peter Stormare föll sig naturligt. Han är en passionerad hemmafixare och har ritat familjens hus i West Hollywood och själv byggt en stor del av möblerna i hemmet. Han har till och med byggt en snickarbod på tomten, säger Johan Saxne, marknadschef på Bauhaus, i ett pressmeddelande.

– Peter är antagligen händigast i Hollywood. Han spelar helt enkelt rollen som sig själv i filmen och var ett riktigt proffs att jobba med.

Peter Stormare vittnar även själv om sin händighet:

– Inget är mer belönande än att bygga något med händerna. Ta mått, rita, hämta materialet på brädgården. Byggande gör ju att man håller fantasin vid liv. För mig finns inget annat än att fixa själv med vårt hus. Jag ritade till och med huset själv tillsammans med min fru – i skala och allting. Vi ritar och bygger även garderober och badrum ihop. Är det riktigt svårt tar jag hjälp, men det mesta gör jag själv, säger han i pressmeddelandet.

Bakom det nya konceptet och kampanjen står reklambyrån Care of Haus, produktionsbolaget Pro Lounge, mediebyrån Mash och ljudproduktionsbolaget Streamline Studio.

Se den nya reklamfilmen här.

Arbetsgrupp

Anders Sjöstrand, regi, ProLoungeJohan Haglund, foto, ProLoungeHanna Peretz, produktionsledare, ProLoungeMarkus Andréasson, producent, ProLoungePostproduktion, ProLoungeMikael Sakar, Projektledare, Care of HausLina Hagberg, Produktionsledare, Care of HausAndreas Östman, CD, Care of HausJoakim Broman, copywriter, Care of HausMattias Forell, AD, Care of HausJesper Hjälmeby, AD-ass, Care of HausSasha Besirov, kundansvarig, Streamline StudioFredrik Thalberg, musikproducent, Streamline StudioFredrik Tahlén, MashToffe Nathhorst, operativ chef, Mash Peter Wihlborg, Mash

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Bauhaus

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.