Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Peter Settman frontar Friends

Publicerad: 15 Maj 2012, 08:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:22

Peter Settman och organisationen Friends auktionerar i en kampanj ut ”Sveriges schysstaste bil”.


Ämnen i artikeln:

ToyotaFriends

Pro bono-kampanjen görs i samarbete med Toyota, som nyligen tecknade ett treårigt sponsoravtal med Friends. Toyota ska bland annat förse Friends regionkontor med bilar och en bil ska säljas till högstbjudande på Tradera.

Auktionen äger rum 14-24 maj.

– Bilen är värderad att säljas för mellan 160 000 och 200 000 kronor. För den summan kan Friends utbilda cirka 2000 elever och pedagoger. Som förare av Sveriges schysstaste bil visar du att du på allvar stödjer kampen mot mobbning, säger Andreas Drufva, chef för Marknad och Kommunikation på Friends, i ett pressmeddelande.

För att locka besökare till auktionen går Friends ut i en reklamkampanj som ska rulla i radio och det blir även print, banners och sociala medier.

I radioreklamen söker tv-profilen Peter Settman en person med ”stort hjärta och stor plånbok”.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Michael Hollesen, Toyota, Andreas Drufva, Friends.

Byrå: Customersonly och inhouse.

Arbetsgrupp Customersonly: Christer Soelberg, kundansvarig/projektledare, Linda Bohagen, produktionsledare, Jon Swahn, ad, Hugo Nissar, copywriter, Beatrice Csontos-Vidén, grafisk formgivare/originalare och Niklas Dahlqvist, specialist digital marknadsföring.

Arbetsgrupp inhouse: Bärbel Dressler, projektledare Toyota, Anna Magnusson, projektledare Friends, Jo Barker, kommunikationsansvarig Friends, Amelie Furborg, pr-ansvarig, Friends.

Produktionsbolag: Cinepost Studios.

Mediepartners: Göteborgs Posten, Tradera och MTG Radio.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

ToyotaFriends

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev