Perfect Fools i ny kampanj med Oddset

2017-12-01 11:37  

Kampanjen tar fram det gamla reklamkonceptet: "Den som vet mest vinner mest" för att passa en modern kommunikation.

"Den som vet mest vinner mest" togs fram av reklambyrån TBWA, men görs nu om av Perfect Fools för att passa en modern kommunikation.

– Med “Den som vet mest vinner mest” kommer Oddset ge kunskap till sina spelare på ett underhållande sätt. Det känns helt rätt att gå tillbaka till ett koncept som redan är mycket omtyckt och dessutom ett av våra mest välfungerande och prisbelönta genom tiderna. Det förklarar även exakt vad betting handlar om, för det är ju faktiskt den som vet mest som alltid kommer att vinna mest, säger Eva Evesjö, Kommunikationsansvarig Oddset, i ett pressmeddelande.

Ända sen Perfect Fools vann upphandlingen över Svenska Spels sportspel har de haft i uppdrag att ta fram en ny kommunikationsplattform. Nu lanseras kampanjen som kommer visa fyra filmer med sportprofilerna Mikael Tellqvist, Ove Kindvall, Mattias Jonsson och Alexander Östlund. Filmerna är producerade av Camp David och regisserade av Henrik Hallgren.

– Det är en ära att få ta ett älskat koncept som “Den som vet mest vinner mest” vidare till nästa nivå. Vi kommer gå ut starkt med hjälp av fyra härliga spelare som vågar bjuda på sig själva. Under nästa år kommer vi lägga i en växel till och aktivera konceptet på ett spännande och oväntat sätt, säger Klas Lusth, Executive Creative Director på Perfect Fools, i ett pressmeddelande.

Kampanjfilmerna går att se nedanför:

Alex Hartelius

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt