Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Pepsodent lanserar reklamkampanj på Tinder

Publicerad: 4 Maj 2016, 08:21
Uppdaterad: 4 Maj 2016, 08:51

I sommarkampanjen "Pepsodent White Now" samarbetar Unilever med Tinder i plattformens första nordiska kampanj. Bakom kampanjen står mediebyrån Mindshare.


Ämnen i artikeln:

Mindshare

Nu vill Pepsodent ta reda på om uttrycket ”leendet förändrar allt” fortfarande stämmer.

I kampanjen som består av en tio-sekundersvideo på Tinder, ”swipas” en kvinna nästan ur bild – men kommer tillbaka igen, leendes.

– Pepsodents slogan är ”ett leende förändrar allt”, då funderade vi på hur vi kunde testa det här. Vi tog kontakt med Tinder som är en plattform där utseende är viktigt, för att be dem om hjälp med att undersöka om ett leende verkligen förändrar allt, säger Damon Razazi, digitalrådgivare för Unilever på Mindshare till Dagens Media.

Tinder har jämfört bilder på leende personer och bilder på personer som inte ler. Undersökningen baseras på 93,700 swipes och resultatet visade att 70 procent av Tinderanvändarna såg en ökning i antal högerswipes från potentiella partners när de log på sin Tinderbild.

– Kampanjen kommer även gå ut i sociala medier som Facebook och Instagram där vi leker med hur människor poserar på bilder, säger Damon Razazi. 

 

Teamet bakom kampanjen:Linda Larsson, Marketing Manager Personal Care, UnileverCharlotte Hansson, Brand Manager Oral Care, UnileverKarim Walldén, Nordic PR Manager – Personal Care, UnileverHanna Granebring, Social Media Manager, UnileverDaniel Saberski, Nordic Media Director, UnileverRobin Frenkel, Nordic Media Country Lead, UnileverDamon Razazi, Nordic Digital Lead for Unilever, MindshareJenny Vinterqvist, Creative Media Manager, MindshareVincy Pang, Digital Strategist, MindshareKarin Brandt, Account Manager, OhMy 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Mindshare

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev