Kampanjer
Pengabad i ny Rix FM-kampanj
Publicerad: 7 september 2012, 08:20
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:12
Med kampanjen "Rix FM river dina räkningar" vill radiokanalen visa sig generösare än någonsin. Bakom kampanjen står Jung von Matt.
DT
Dante Thomsen
Det är i samarbete med ICA Banken som Rix FM nu går ut i kampanjen "Rix FM river dina räkningar" – som går ut på att kanalens lyssnare tävlar om att få sina räkningar betalda.
Tanken med kampanjen, där Rix FM:s programledare badar i pengar, är att anspela på Joakim von Anka – känd för att bada i sitt kassavalv.
– Att lägga tävlingen under de månader då de flesta har lite knapert i kassan, som efter jul och sommar, har visat sig vara en strategisk fullträff, säger MTG Radios marknadschef Jenny Nilsdotter i ett pressmeddelande.
Första gången tävlingen lanserades var i januari. Då landade antal anmälda tävlande på 22 000.
– Nu lanserar vi tävlingen för andra gången och siktar ännu högre, säger Jenny Nilsdotter.
Kampanjen går utomhus i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Arbetsgrupp Jung von Matt
Jan Tallroth, Kundansvarig
Maria Fager, Operativ projektledare
Leon Phang, Planner
Claes Nevréus, Copywriter
Daniel Wahlgren, Art director
Jacob von Corswant, Art Director