Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Pengabad i ny Rix FM-kampanj

Publicerad: 7 september 2012, 08:20
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:12

Med kampanjen "Rix FM river dina räkningar" vill radiokanalen visa sig generösare än någonsin. Bakom kampanjen står Jung von Matt.

Ämnen i artikeln:

MTG RadioRix FMJung von Matt

DT

Dante Thomsen


Det är i samarbete med ICA Banken som Rix FM nu går ut i kampanjen "Rix FM river dina räkningar" – som går ut på att kanalens lyssnare tävlar om att få sina räkningar betalda.

Tanken med kampanjen, där Rix FM:s programledare badar i pengar, är att anspela på Joakim von Anka – känd för att bada i sitt kassavalv.

– Att lägga tävlingen under de månader då de flesta har lite knapert i kassan, som efter jul och sommar, har visat sig vara en strategisk fullträff, säger MTG Radios marknadschef Jenny Nilsdotter i ett pressmeddelande.

Första gången tävlingen lanserades var i januari. Då landade antal anmälda tävlande på 22 000.

– Nu lanserar vi tävlingen för andra gången och siktar ännu högre, säger Jenny Nilsdotter.

Kampanjen går utomhus i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Arbetsgrupp Jung von Matt

Jan Tallroth, Kundansvarig

Maria Fager, Operativ projektledare

Leon Phang, Planner

Claes Nevréus, Copywriter

Daniel Wahlgren, Art director

Jacob von Corswant, Art Director

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev