Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Pearl Awards – då guldjublade svenska byråer

Publicerad: 17 November 2016, 12:30
Uppdaterad: 17 November 2016, 15:26

Spoon plockade hem hela nio priser när Pearl Awards, en av världens största tävlingar för content marketing, avgjordes i New York. Dessutom prisas Spoon för sin kampanj för Postnord hos Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

SpoonMake Your MarkFörsvarsmakten

Fem guld och fyra brons packade Spoon med sig i väskan hem från New York, efter prisutdelningen i Pearl Awards, en av de äldsta content marketing-tävlingarna i USA.  

– Vi är fantastiskt stolta och glada över detta. Det här visar hur bra resultatet blir när man har ett tight och insiktsfullt samarbete med sina kunder, säger Anders Ribba, vd på Spoon i ett pressmeddelande, och fortsätter:

– En stor eloge till våra kunder som ger oss möjligheten att jobba nära dom. Då blir resultatet oftast väldigt bra.

Spoon kammade hem priser från sina samarbeten med Volvo Trucks, Sandvik Coromant, Orio, Vasaloppet och Swedfund. Bäst skörd gav arbetet med Volvo Trucks – som resulterade i tre guld för kampanjen "Volvo Trucks vs 750 Tonnes" i kategorierna ”Best Automotive”, ”Best Social Media” och ”Best Video”.

Spoon var inte ensamma om att få guldjubla vad gäller svensk del. Make Your Mark prisades för sitt arbete för Försvarsmakten.

– Det känns väldigt roligt. Jag tror att det är för att arbetet i grunden är väldigt kvalitativt. Det här en av dem produkterna som vi är mest stolta över, säger Anders Ingårda, vd Make Your Mark, till Dagens Media.

Hur firar ni den här vinsten?

– Lyckligt nog har vi ett quiz-aw ikväll med byrån, det blir en bra guldkant, säger Anders Ingårda.

Spoon plockade samtidigt hem ett pris under Native Advertising-dagarna i Berlin.

Samarbetet med Postnord – som publicerats bland annat på dagensmedia.se – kammade hem guld i kategorin "Mest effektiva native-kampanj".

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev