Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Peak Performance öppnar virtuella pop-up-butiker på ovanliga platser

Publicerad: 23 Mars 2015, 11:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:08

På toppen av Totthummeln i Åre och vid en alpsjö i Chamonix ska Peak Performances nya kollektion kunna köpas.


Ämnen i artikeln:

Peak PerformancePerfect Fools

I lanseringen för Peak Performances vår- och sommarkollektion i Europa arbetar klädmärket med byrån Perfect Fools.

I den nya kampanjen öppnar Peak Performance virtuella pop-up-butiker i hela Europa, där den nya kollektionen ska säljas till rabatterade priser. Kruxet är att butikerna ligger på platser som är fysiskt utmanande att ta sig till.

Dessutom är butikerna endast öppna under timmarna under gryning och skymning, så kallade "magic hour".

– Magic hour är en fantastisk tidpunkt på dygnet som vi vill uppmuntra människor att uppleva fantastiska platser. Våra virtuella pop-up-butiker är en extra uppmuntran att uppleva gryning och skymning samt en brygga mellan det fysiska och digitala, säger Robin Salazar, online marknadschef på Peak Performance, i ett pressmeddelande.

Några av platserna de virtuella butikerna kommer att ligga på är toppen av Totthummeln i Åre och en alpsjö i Chamonix.

Kampanjen pågår fram till den 19 april i Österrike, Frankrike, Norge, Sverige, Schweiz och Förenade Arabemiraten.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.