Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Passion för sporten i centrum i Nordic Bets nya kampanj

Publicerad: 23 September 2014, 04:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:28

Nordic Bet vill bli störst i Sverige inom sportbetting. Nu lanserar de det nya reklamkonceptet "Love the game".


Reklamkonceptet inleds med en kampanj, utvecklad av Masscreation, där fotboll och hockey står i fokus. I filmerna får tittarna följa förberedelserna inför en toppmatch och en match i lägre division samtidigt i "split screen".

Passion för sporten, oavsett nivån på ligan är budskapet.

 – På Nordic Bet är vi ensamma om att erbjuda spel så här långt ner i divisionerna. Så våra spelare har möjlighet att välja bland 200 000 bets varje månad och spela på alla lagen de älskar, från internationell sport på högsta nivå till fotboll och hockey i deras närområde, säger Mikael Nilsson, svensk marknadschef för Nordic Bet, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp

Kund: Nordic Bet.

Uppdragsgivare: Magnus Alebo, Head of Marketing, Magnus Linder, Central Brand Manager och Mikael Nilsson, svensk marknadschef.

Reklambyrå: Masscreation.

Produktionsbolag: Film de Liberté.

Regissör: Markus Johnsson.

Producent: Anders Eklund.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.