Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag16.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Påskkampanj för köpcentrum

Publicerad: 27 Mars 2013, 12:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:51

Fastighetsägaren Steen & Ström lanserar ett påskspel som ska locka besökare till köpcentrumens digitala kanaler.


Fastighetsbolaget Steen & Ström firar påsk med kampanjen "Pricka påsken" som tagits fram i samarbete med byråerna Miami och Raket.

Det är ett webbaserat spel som går ut på att välja rätt ägg, och på så sätt vinna presentkort till sitt lokala köpcenter.

– Vi vill skapa ett incitament till att förlänga tiden man lägger på våra hemsidor och sociala medier, säger Jörgen Törnqvist, marknadschef på Steen & Ström till dagensmedia.se.

Vidare berättar han att skärtorsdagen är årets största mathelg, vilket leder till att fler då går in på företagets hemsida för att se öppettider.

Spelet riktar sig till de som exempelvis "gillar" Steen & Ströms olika köpcentrum på Facebook.

– Det är ju svårt i dag att veta hur man ska använda sig av kanalerna. De passar inte alla, och det är en begränsad målgrupp. Primärt för oss är målgruppen våra fans på Facebook som generellt sätt är en yngre målgrupp.

Första timmen berättar han att över 100 personer hade använt spelet, och planen är att idén ska kunna återanvändas framöver.

– Vi ska göra tre till med samma upplägg. Det gör vi till mors dag, midsommar och Halloween i höst.

Sebastian Parkkila

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.