Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Partyträna med Björn Borg

Publicerad: 1 oktober 2012, 10:18
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:09

Björn Borgs nya sportkollektion lanseras med hjälp en en helt ny träningsform.


KD

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Den nya träningsformen "party training" blandar festande med träning. Upphovsman är Ron Allen som demonstrerar rörelserna och filosofin på Björn Borgs kampanjsajt.

– Ron Allen är en färgstark, kul och entusiastisk kille som inte tar sig själv på allt för stort allvar. Det tycker vi är värt att uppmuntra, säger Jonas Lindberg-Nyvang, Global Marketing Communications Manager på Björn Borg, i ett pressmeddelande.

Sajten görs i samarbete med appen Loopcam, som beskrivs som en Instagram-tjänst för giffar. På sajten uppmanar Björn Borg även sina kunder att ladda upp egna party training-övningar, gärna i form av giffar, med chans att vinna kläder från kollektionen Apparels AW12.

Kampanjen är ett samarbete mellan Björn Borg, Ron Allen, appen Loopcam,, reklambyrån Made to Order och digitala byrån Britny.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev