Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Pärleros kampanjar för Lexus

Lexus inleder samarbete med "Framgångspodden" och låter Alexander Pärleros fronta varumärket.


Publicerad 2017-07-05 09:30
Uppdaterad 2017-07-05 09:04

Ämnen i artikeln:

Kampanj

Dela artikeln:

I syfte att nå en ny generation av Lexus-förare har bilvarumärket tagit hjälp av "Framgångspoddens" Alexander Pärleros.

I samarbetet ingår både exponering i Framgångspodden och produktioner för sociala medier. I filmerna kommer Alexander Pärleros hämta upp utvalda gäster i sin Lexus.

– Vi tror på att framgång föder framgång och vi tror på Alexander Pärleros. Vilket han historiskt sett bevisat gång på gång. Vi ser onekligen fram emot detta samarbete, säger Anders Drakenberg, marknadschef, Lexus Sverige, i ett pressmeddelande.

Samarbetet är en långsiktig satsning och innebär att Lexus äger associationsrätten till "Framgångspodden".

– Jag och Panc Media är mycket nöjda över nya samarbetet med en aktör som – precis som podcasten –  känns och uppfattas som premium. Lexus är en "perfect match" för mig som erbjuder miljövänliga hybridalternativ och som var beredda att ge tillbaka ett stort engagemang till mig och mina lyssnare, säger Alexander Pärleros, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp:

Uppdragsgivare: Lexus Sverige Marknadschef: Anders DrakenbergMedie- och produktionsbolag: Panc MediaProjektledare: Daniel Hallén och Christian NordenborgProduktionsteam: Emil Bohman och Jonathan Bergström KarlssonMedie- och reklambyrå: The&Partnership Kundansvariga: Fredrik Lagerström och Niklas Lamberg

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.