Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Pärleros kampanjar för Lexus

Publicerad: 5 juli 2017, 09:30
Uppdaterad: 5 juli 2017, 09:04

Lexus inleder samarbete med "Framgångspodden" och låter Alexander Pärleros fronta varumärket.


Ämnen i artikeln:

Kampanj

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

I syfte att nå en ny generation av Lexus-förare har bilvarumärket tagit hjälp av "Framgångspoddens" Alexander Pärleros.

I samarbetet ingår både exponering i Framgångspodden och produktioner för sociala medier. I filmerna kommer Alexander Pärleros hämta upp utvalda gäster i sin Lexus.

– Vi tror på att framgång föder framgång och vi tror på Alexander Pärleros. Vilket han historiskt sett bevisat gång på gång. Vi ser onekligen fram emot detta samarbete, säger Anders Drakenberg, marknadschef, Lexus Sverige, i ett pressmeddelande.

Samarbetet är en långsiktig satsning och innebär att Lexus äger associationsrätten till "Framgångspodden".

– Jag och Panc Media är mycket nöjda över nya samarbetet med en aktör som – precis som podcasten –  känns och uppfattas som premium. Lexus är en "perfect match" för mig som erbjuder miljövänliga hybridalternativ och som var beredda att ge tillbaka ett stort engagemang till mig och mina lyssnare, säger Alexander Pärleros, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp:

Uppdragsgivare: Lexus Sverige Marknadschef: Anders DrakenbergMedie- och produktionsbolag: Panc MediaProjektledare: Daniel Hallén och Christian NordenborgProduktionsteam: Emil Bohman och Jonathan Bergström KarlssonMedie- och reklambyrå: The&Partnership Kundansvariga: Fredrik Lagerström och Niklas Lamberg

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Kampanj

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev