Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Parkour-stjärna visar vägen till Elgiganten

I mellandagarna slåss de stora elektronikkedjorna om reasugna kunder. Dagensmedia.se kan visa Elgigantens påkostade reklamfilm redan i dag.


Publicerad 2010-12-20 12:22
Uppdaterad 2015-12-06 15:27

Ämnen i artikeln:

Elgiganten

Dela artikeln:

– Vi har stora förhoppningar på mellandagsrean. Vi tror att vi kan slå försäljningsrekord. Därför ville vi i år satsa på en bättre produktion, och ännu mer exponering i tv, säger Eddie Hernandez, marknadschef på Elgiganten.

Med start på torsdag kör Elgiganten igång sin stora reklamkampanj, med den kände parkour-utövaren Daniel Ilabaca i huvudrollen.

– Vi försöker få en koppling till att man ska ta sig till vår rea så fort som möjligt, på snabbast möjligaste sätt, säger Eddie Hernandez.

Kampanjen riktar sig till ”alla målgrupper och åldrar”, men Eddie Hernandez tror att själva Parkour-temat lockar en yngre målgrupp som känner till sporten.

– Det är en viktig målgrupp, det är nästa generations beslutsfattare.

Reklamfilmen kommer att gå i "alla stora kommersiella kanaler", berättar Eddie Hernandez, och även i övriga nordiska länder.

Elgiganten framhåller att filmen är gjort ”helt utan trickfilmning”.

Filmen har producerats av Elgigantens reklambyrå DraftFCB och produktionsbolaget TV Dinner.

Arbetsgrupp:

Michael Thornquist, AD

Mattias Öberg, Copywriter

Anders Dalenius, Creative Director

Fredrik Kjøsterud (Schjaerven), Byråproducent

Ulf Ahlstrand, Projektledare

Henrik Ihre, Exekutiv Producent

Mats Nørfelt Marstrand, Producent

Fredrik Callinggård, Regissör

Ardalan Samimi

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.