Kampanjer
Pär Lernström i ny TV4 Play-kampanj
Publicerad: 30 november 2017, 14:27
Uppdaterad: 30 november 2017, 14:27
Ny kampanj ska få "vanliga" tv-tittaren att upptäcka TV4 Play. "Målet är att bli top of mind som tv-destination", säger Therese Stahlén Birgersson, marknadsansvarig för TV4 Play.
Ämnen i artikeln:
TV4 PlayAH
Alex Hartelius
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
TV4 play har idag över 3,7 miljoner registrerade användare. Nu satsar TV4 på att utveckla tjänsten ytterligare.
Genom att låta programledaren Pär Lernström vara huvudrollsinnehavaren i den nya kampanjfilmen, vill man få fler människor att upptäcka streamingtjänsten och se det som ett alternativ till den "vanliga" tv:n.
"Denna gång mysar Pär ihop sig med en härlig blandning av TV4-profiler och TV4-tittare i soffan. Allt för att visa hur TV4 Play är en aktualitetstjänst där du och dina nära och kära tillsammans kan titta "på tv" precis som vanligt", skriver TV4 i ett pressmeddelande.
Det är inte första gången som Pär Lernström medverkar i en av kanalens kampanjfilmer. Förra året var han med i en kampanj som fokuserade på att få ut TV4 Plays budskap om att streamingtjänsten är gratis.
– Målet är att bli top of mind som tv-destination, hos de digitalt mogna såväl som hos de mest traditionella linjära tittarna. Kampanjen har ett enkelt, humoristiskt och inbjudande tilltal. Kampanjfilmen är kampanjens grundbult. Utöver filmen arbetar vi med anpassad annonsering beroende på medie, med träffsäker copy i printannonsering, unikt SoMe material och smarta displayköp, säger Therese Stahlén Birgersson, marknadsansvarig för TV4 Play, i ett pressmeddelande.
Förutom kampanjfilmen kommer kanalen att satsa på analog och digital printannonsering för att fler ska få ta del av budskapet.
Kampanjperioden är mellan 20 november - 10 december.
Arbetsgruppen bakom kampanjen:
Arbetsgrupp Bonnier Broadcasting:
Marknadsansvarig TV4 Play & beställare: Therese Stahlén Birgersson
Sociala medier idé och produktion: Oscar Sivertzen
Performance marketing: Jennifer Lundsten & Sandra Rendahl
Kampanjfilm: Dallas
Regi och manus: Johan Gustafsson
Projektledare: Mattias Oliveira
Produktionsledare: Camilla du Puy
Director of Photography: Klas Hjertberg
3D: Daniel Law och Markus Gustafsson
Motivator: Francois Bonis
Mediebyrå: Bizkit
Kristin Tejning, Kundansvarig
Josefine Lindström, OOH Rådgivare
Moa Egonson, Digital Rådgivare
Nils Kempe, Art Director
Simon Bolin, Copywriter