Pär Lernström i ny TV4 Play-kampanj

2017-11-30 15:27  

Ny kampanj ska få "vanliga" tv-tittaren att upptäcka TV4 Play. "Målet är att bli top of mind som tv-destination", säger Therese Stahlén Birgersson, marknadsansvarig för TV4 Play.

TV4 play har idag över 3,7 miljoner registrerade användare. Nu satsar TV4 på att utveckla tjänsten ytterligare.

Genom att låta programledaren Pär Lernström vara huvudrollsinnehavaren i den nya kampanjfilmen, vill man få fler människor att upptäcka streamingtjänsten och se det som ett alternativ till den "vanliga" tv:n.

"Denna gång mysar Pär ihop sig med en härlig blandning av TV4-profiler och TV4-tittare i soffan. Allt för att visa hur TV4 Play är en aktualitetstjänst där du och dina nära och kära tillsammans kan titta "på tv" precis som vanligt", skriver TV4 i ett pressmeddelande.

Det är inte första gången som Pär Lernström medverkar i en av kanalens kampanjfilmer. Förra året var han med i en kampanj som fokuserade på att få ut TV4 Plays budskap om att streamingtjänsten är gratis.

– Målet är att bli top of mind som tv-destination, hos de digitalt mogna såväl som hos de mest traditionella linjära tittarna. Kampanjen har ett enkelt, humoristiskt och inbjudande tilltal. Kampanjfilmen är kampanjens grundbult. Utöver filmen arbetar vi med anpassad annonsering beroende på medie, med träffsäker copy i printannonsering, unikt SoMe material och smarta displayköp, säger Therese Stahlén Birgersson, marknadsansvarig för TV4 Play, i ett pressmeddelande.

Förutom kampanjfilmen kommer kanalen att satsa på analog och digital printannonsering för att fler ska få ta del av budskapet.

Kampanjperioden är mellan 20 november - 10 december.

Arbetsgruppen bakom kampanjen:

Arbetsgrupp Bonnier Broadcasting:

Marknadsansvarig TV4 Play & beställare: Therese Stahlén Birgersson

Sociala medier idé och produktion: Oscar Sivertzen

Performance marketing: Jennifer Lundsten & Sandra Rendahl

 

Kampanjfilm: Dallas

Regi och manus: Johan Gustafsson

Projektledare: Mattias Oliveira

Produktionsledare: Camilla du Puy

Director of Photography: Klas Hjertberg

3D: Daniel Law och Markus Gustafsson

Motivator: Francois Bonis

 

Mediebyrå: Bizkit

Kristin Tejning, Kundansvarig

Josefine Lindström, OOH Rådgivare

Moa Egonson, Digital Rådgivare

Nils Kempe, Art Director

Simon Bolin, Copywriter

Alex Hartelius

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt