Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Pär Lernström bjuder in till TV4-huset

Träffa Pär Lernström, Ernst Kirchsteiger, Idol-juryn och andra TV4-profiler i kampanjen "Börja här!", som har syftet att öka kännedomen om TV4 Play.


Publicerad 2016-10-25 14:22
Uppdaterad 2016-10-26 07:12

Ämnen i artikeln:

TV4 Play

Dela artikeln:

Med höstens stora kampanj för TV4 Play är förhoppningen att öka kännedomen om tjänsten, manifestera den nya varumärkesidentiteten och bredda linjärt tittande med digitalt användande. Kampanjen "Börja här!" har budskapet att allt är gratis.

En ny film tar vid där inloggningsfilmen med Pär Lernström slutade. Han återvänder nu och tar med publiken in i TV4-huset, där han träffar en lång rad profiler och kända ansikten, från både underhållnings- och nyhetssidan, som alla är "helt gratis".

Filmen kompletteras men kampanjbilder på Pär Lernström, Ernst Kirchsteiger och Idol-juryn som ambassadörer för TV4 Play-världen.

Samtidigt meddelar TV4 att Play-tjänsten nu passerar 1,6 miljoner registrerade användare.

Kampanjperioden pågår vecka 43-46.

Arbetsgrupp:

Projektledare: Charlotta Ribbefjord, med stöd av Johan Seidefors

Beställare: Kristin Sundqvist och Therese Stahlén

AD: Adam Edefall

Produktionsbolag: Dallas med team: regi Johan Gustafsson och Leo Dahlin, manus Leo Dahlin, CD Anders Johansson, projektledare Mattias Oliveira e Silva, inspelningskoordinator: Camilla du Puy, fotograf Klas Hjertberg

CRM-kommunikation: Sanaz Mottaghi

Produktionsledare inspelning: Caroline Olofsson och Celie Sparre

Campaign manager TV4 Play: Sophie Lokko

Trailerplanering: Johanna Dielemans

Mediebyrå: Bizkit

Fotograf kampanjbild: Peter Knutson

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.