Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Pantamera utmanas i rap battle

Publicerad: 11 September 2013, 10:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:35

Med konceptet Pantamindre gör Sodastream parodi på Returpacks välkända kampanj.


Ämnen i artikeln:

ReturpackSodastream

Idag rullar kolsyresystemtillverkaren Sodastream ut kampanjen Pantamindre som är en travesti på Returpacks Pantamera-kampanj.

I våras vann trion O-Hund & Third Eye och Antonio D Pantameras hiphoptävling med låten Pantman Anthem. Nu utmanas de av gruppen Re-Uze med hjälp av låten Pantamindre Anthem. Samtidigt utmanar de Pantamera-rapparna till ett rap battle.

– Vi hoppas att Returpack vill anta utmaningen. Vi vill skapa en dialog kring pant- och miljöfrågorna och visa konsumenterna att det finns ett bättre alternativ – att återanvända, säger Daniel Dembovsky, nordisk marknadschef på Sodastream i ett pressmeddelande.

I samband med låtsläppet lanseras även en kampanjsajt där kolsyresystem presenteras som ett miljövänligare alternativ är pant.

Kampanjen är gjord av av kommunikationsbyrån Geelmuyden Kiese tillsammans med digitalbyrån Dunder.

Arbetsgrupp

Koncept och kommunikation: Geelmuyden Kiese

Janna Sundewall, kundansvarig

Frida Lind, projektledare

Camilla Träff, teammedlem

Anders Svedberg, teammedlem

Koncept och digitalt: Dunder

Anders Bergmark, projektledare

Torgil Grim, projektledare

Filmproduktion och musik: Bell & Light

Rob Andersohn, regissör

Kristoffer Rooslien Persson, regissör

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

ReturpackSodastream

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev