Pågen öppnar popup-butiker

Med budskapet ”Sveriges mest älskade butik” öppnar brödvarumärket Pågen tre popup-butiker. Kunderna betalar genom att hashtagga.

Under två veckor ska butikerna vara öppna på centralstationerna i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Syftet med butikerna är att marknadsföra Pågen Lingongrovas nya design. Besökarna ska sedan kunna ”köpa” en påse bröd och ”betala” genom att aktivera sig i sociala medier – exempelvis posta hashtaggen #lingongrova på Facebook eller Instagram.

Dessutom uppmanar Pågen besökarna på sajten och Facebook att hylla personer som betyder lite extra för dem under konceptet ”Sveriges mest älskade”.

Kampanjen ska även rulla utomhus.

För idé och koncept står mediebyrån IUM. Eventbyrå är Ryska Posten. Webbyrå är Whitespace.

Arbetsgrupp IUM

Projektledare: Carl Brynielsson

Kreatör/art director: Carl Asp

Digital strateg: Tove Bergmar

OOH-strateg: Niklas Grundström

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2013-09-26 10.34Uppdaterad 2015-12-06 13.33

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: