Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

P&G sponsrar stavhopparens – föräldrar

Publicerad: 13 Mars 2012, 10:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:30

P&G är officell OS-sponsor. Nu går produktjätten ut i kampanjen "Tack mamma & pappa” – som lyfter fram den OS-aktuella stavhopparen Angelica Bengtssons föräldrar.


– Vi vet att bakom de högpresterande atleterna finns fantastiska föräldrar som gett stöd och support under deras idrottskarriär. Därför har vi tagit fram den globala kampanjen ”Tack mamma & pappa”. Vi vill helt enkelt lyfta fram hur stor roll föräldrarna spelar i våra liv, inte minst för dessa elitidrottare, säger P&G:s nordiska pr-chef Peter Wallentin i ett pressmeddelande.

Sponsringsskapet innebär bland annat att P&G skickar föräldrarna till London, där nästa OS avgörs. Förutom att följa dottern på plats ska de också rapportera om sina uppleverlser i olika sociala medier.

P&G är en av OS officiella sponsorer, genom ett tioårigt miljardavtal med tävlingens "TOP"-program. Kampanjen omfattar 150 idrottare och dess föräldrar, från hela världen.

För första gången kommer P&G även att aktivera sponsringen i butikerna.

P&G:s varumärken inkluderar Ariel, Yes, Pampers, Pringles och Oral B.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.