Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Över 300 000 har testat SLU:s jobbmaskin

Viralkampanjen som SLU har lanserat för att locka studenter har gått över förväntan.

Katarina Libert


Publicerad: 23 November 2010, 05:13
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:31

Ämnen i artikeln:

Stendahls

Dagensmedia.se har tidigare berättat om SLU:s rekryteringskampanj ”När du blir stor”. Bland annat kan Facebook-användare testa en funktion kallad ”Maskinen”, som utifrån den egna profilen kan ge en fingervisning om ett tänkbart framtida yrke.

På mindre än två veckor har 320 000 unika besökare gått in på sajten och testat applikationen. Siffror som Marie Halling, kommunikatör vid SLU, är mycket nöjd med.

– Det har gått över förväntan. Det innebär att många klickar sig vidare till vår kampanjwebb, Pluggapaslu.se, där man kan läsa mer om våra utbildningar, säger hon.

Vad denna typ av kampanj har inneburit för kännedomen om SLU, vet man inte ännu.

– Vi ska titta närmare på det och göra en utvärdering. När vi träffar ungdomar ute på studentmässor, så känner de igen kampanjen och vet vad SLU är, så det verkar som att vi har lyckats nå ut, säger Marie Halling.

Kampanjen har tagits fram i samarbete med Stendahls.

Ämnen i artikeln:

Stendahls

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.