"Ovärderligt för varumärkesresan"

2017-11-29 09:45  
Pr-succén fortsätter för Delicatoasken.

Delicato tar pr-succén vidare och bjuder på påtår av den omtalade Delicatoasken. "En sak att göra rolig reklam, en annan att leda det i bevis", säger marknadschefen Sofia Brandberg.

Asken som började som ett skämt på sociala medier ledde till att Delicato lanserade en hel ask fylld med kondisbitar i miniatyr.

Delicatoasken har väckt stor uppmärksamhet och sålde snart slut i butikerna.

Delicatos marknadschef Sofia Brandberg säger att själva asken, precis som det skämtsamma inlägget på Facebook, fick "raketfart".

– Vi har jobbat febrilt med att kunna producera tillräckligt med askar. Det tog slut på kartong, det finns tydligen en viss kartongbrist, men nu har vi lyckats lösa det problemet.

Den som redan har en Delicatoask och befinner sig runt Delicatos butik i Segeltorp kan den 30 november nämligen få en påtår bestående av två lager per ask. Det gäller dock att ha med sig sin ask till butiken.

Samtidigt säger Sofia Brandberg att en ny laddning askar kommer till nästa vecka.

Hur har Delicatoasken påverkat varumärket?

– Den är oväderlig för vår varumärkesresa. Det är en sak att göra rolig reklam men det är en annan sak att leda det i bevis, att visa att man gör lustfyllda saker. Sedan har vi också fått en enorm uppmärksamhet, vilket är ovärderligt pr-mässigt.

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt