Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Otydlig avsändare för JCDecaux kampanj

Publicerad: 2 Juli 2012, 13:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:16

Enligt dagens undersökning i Almedalspanelen har JCDecaux lånecyklar fått bra genomslag, men inte många vet att det är just JCDecaux som står bakom kampanjen.


Ämnen i artikeln:

Netigate

JCDecaux låter sitt lånecykelsystem Styr & Ställ vara tillgängligt i Visby under Almedalsveckan och enligt dagens undersökning från Netigate har många uppmärksammat JCDecaux lånecyklar i Almedalen. 51 procent av de tillfrågade uppger att de har sett cyklarna, trots att veckan bara är inne på sin andra dag.

Dessutom uppger 80 procent av de tillfrågade att de är positivt inställda till kampanjen.

Samtidigt visar undersökningen att det är oklart för de besökande vem som står bakom kampanjen. Av de tillfrågade svarar 34 procent att de tror att Visby kommun ligger bakom kampanjen och 27 procent att de tror att avsändare är Göteborgs stad. Endast 11 procent tror att JCDecaux ligger bakom lånecyklarna.

I undersökningen framkommer även att Twitter anses vara det viktigaste sociala mediet under Almedalen. Av de tillfrågade svarar 58 procent att Twitter är den viktigaste kanalen och 34 procent att Facebook är det viktigaste sociala mediet.

Undersökningen baseras på 107 svar.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Netigate

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev