Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

OTW gör Onoffs kundtidning

Publicerad: 25 November 2010, 11:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:30

Lagom till julhandeln lanseras Onoffs nya kundtidning Onoff Magasinet. Bakom produktionen står OTW.


Ämnen i artikeln:

OTWCarolina Gynning

Magasinet är tänkt att skickas ut till 300 000 kortkunder och premiärnumret bjuder bland annat på julklappstips och inspiration av tv-kocken Monika Ahlberg.

– Första numret kommer att fokusera ganska mycket på julklappar. Monika Ahlberg berättar om sin julkokbok och om sitt förhållande till julen och kunderna erbjuds nyheter och förmånliga erbjudanden, säger Gustav Vidlund, redaktionell utvecklare på OTW Communication.

OTW har tagit fram koncept, form och står för den löpande produktionen.

– Vi har gjort ett bildjobb i tidningen där vi presenterar teknikprylar infrysta i isblock. Det blir som en julklappsspecial med färdigrimmade julklappar, säger Gustav Vidlund.

Sedan tidigare har OTW samarbetat med Onoff genom en webb-tv-såpa med kända personligheter.

– Vi har jobbat länge med Onoff och det är en jätteviktig kund för oss. Det är spännande att ett företag i den branschen gör något mer och pratar mer om sig själva och sprider det som de är angelägna om att nå ut med, säger han.

 Även under 2011 är det tänkt att uppdragspublicisten OTW ska fortsätta samarbetet med Onoff.

– Vi kommer att arbeta på samma sätt nästa år. Vi jobbar gärna i flera kanaler och just Onoff inbegriper både webb-tv, direktreklam och den redaktionella kundtidningen, säger Gustav Vidlund.

Det första numret av Onoff Magasinet landar hos läsarna den 29 november.

Katarina Libert


Ämnen i artikeln:

OTWCarolina Gynning

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.